
Uruchamiasz komputer lub konsolę, a Twoja kierownica Logitech zamiast płynnie się kalibrować – kręci się tylko w jedną stronę i ani drgnie dalej? Klasyka, którą w naszym serwisie AudioLabs.pl przerabialiśmy już setki razy(!). Problem dotyczy modeli Logitech G29, G920 oraz nowej G923 (zarówno w wersji na PlayStation jak i Xbox).
Poniżej znajdziesz listę najczęstszych usterek, które naprawiamy. Część z nich możesz wstępnie zweryfikować sam, ale pamiętaj – mechanizm force feedbacku (FFB) to skomplikowany układ silników, mostków H i mikrokontrolerów. Jeśli sprzęt odmawia posłuszeństwa, nie próbuj go rozbierać samodzielnie – usterki łatwo pogłębić.
Kierownica Logitech G29/G920 obraca się tylko w jedną stronę – typowe usterki
1. Uszkodzenia mechaniczne bazy
Z pozoru sprzęt wygląda jak nowy, nawet skóra na obręczy jeszcze pięknie pachnie. A w środku zębatki w kawałkach. Widzieliśmy już przypadki, gdzie klient przysięgał, że „nic się nie stało” – i my mu wierzymy – a okazało się, że ktoś ją przypadkiem strącił ze stołu, dzieciaki pociągnęły za kabel USB albo podczas imprezy ktoś uderzył w nią łokciem.
Mechanizm wewnątrz G29/G920/G923 opiera się na precyzyjnych przekładniach z tworzywa – ich pęknięcie lub zużycie oznacza, że silnik fizycznie może kręcić się tylko w jedną stronę.
Warto wiedzieć: w naszym serwisie wymieniamy całe zespoły zębatek (na oryginalne!), a w przypadku komponentów niedostępnych do zakupu, modelujemy i drukujemy w 3D, lub obrabiamy na CNC nowe elementy. I to nie tylko do kierownic.

Twoja kierownica Logitech G29/G920/G923 też kręci się tylko w jedną stronę?
Wyślij ją do nas – zrobimy diagnostykę i przywrócimy pełny force feedback.
2. Uszkodzenia elektroniki: sterownik silnika, predriver, mikrokontroler
Silnik sam z siebie nie wie, co robić – musi nim sterować elektronika. Cały układ składa się z:
- Mostka H (H-bridge, sterownik silnika) – to on podaje odpowiednie napięcie na uzwojenia silnika.
- Predrivera – taki „przedsterownik”, który zarządza mostkiem.
- Mikrokontrolera – prawdziwy mózg operacji.
Jeżeli spali się jeden tranzystor MOSFET, rezystor pulldown albo wysypie firmware w mikrokontrolerze – baza zaczyna żyć własnym życiem. W efekcie nie kalibruje się poprawnie.
Nie zapominajmy o enkoderze – to on daje sprzężenie zwrotne i mówi sterownikowi, w jakiej pozycji jest kierownica. Awaria enkodera = sterownik „głuchnie” i silnik kręci, jak chce.

Jeśli reinstalacja G HUB i reset nie pomogły – to znak, że problem jest głębszy.
Kliknij Umów naprawę i wyślij sprzęt z dowolnego miejsca w Polsce, a my zajmiemy się resztą.
3. Problemy z konfiguracją i sterownikami
Często to nie elektronika, tylko soft. Zanim wyślesz sprzęt do serwisu, wykonaj prosty test:
- Upewnij się że przełącznik (dotyczy G29 i G923 dla PS) jest przełączony w pozycję PS4.
- Odłącz bazę z prądu i USB na 20 sekund, następnie podłącz z powrotem.
- Jeżeli grasz na konsoli (PlayStation / Xbox), podłącz ją do komputera, nie musi mieć gier – kierownica ma się tylko skalibrować (lewo-prawo-na środek).
- Jeżeli grasz na komputerze, to jak wyżej, podłącz ją do innego komputera / laptopa.
- Jeśli na innym komputerze działa poprawnie, to na PC do gier odinstaluj i wgraj na nowo Logitech G HUB – świeże sterowniki i firmware wgra się automatycznie!
Możesz również sprawdzić jak komputer rozpoznaje kierownicę, w tym celu możesz wpisać w wyszukiwarkę (po kliknięciu ikony Windows na pasku zadań) „kontrolery gier”, aby uruchomić panel kontrolny, identycznie możesz sprawdzić jak jest widoczna w Logitech G HUB.
Jeżeli na innym komputerze działa prawidłowo – problem leży po stronie softu. Jeśli wszędzie kręci tylko w jedną stronę – mamy do czynienia z uszkodzeniem mechanicznym lub elektronicznym.
Kierownica Logitech pokazuje -450° w Logitech G HUB
To całkowicie normalne zachowanie przy braku pełnej kalibracji. Wynika ono z faktu, iż baza nie ma do przekazania żadnych informacji o swoim obrocie do komputera, więc przekazuje domyślną wartość (-450). Po naprawie, sytuacja wraca do normy i obrót wyświetla się poprawnie w pełnym zakresie 900°.
Logitech w serii G29/G920/G923 stosuje silniki DC z przekładniami zębatkowymi, a nie np. silniki serwo jak w Fanatec czy Simucube. Rozwiązanie jest tańsze, ale podatne na uszkodzenia mechaniczne i przeciążenia.
Serwis kierownic Logitech w Polsce – co naprawiamy w AudioLabs.pl?
Problem z obracaniem się w jedną stronę to tylko część usterek, które obsługujemy. W naszym serwisie naprawiamy również:
- Brak force feedbacku (silniki w ogóle nie startują),
- Szarpanie podczas gry,
- Migające diody i brak komunikacji z PC/konsolą,
- Uszkodzone przewody USB i sygnałowe,
- Aktywacja przycisków podczas kręcenia kierownicą,
- Dym z kierownicy,
- Rozłączanie podczas gry.
I wiele więcej! Co warto zaznaczyć, specjalizujemy się nie tylko w sprzęcie Logitech, ale również w Fanatec, Moza i Thrustmasterach!
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci rozwiązać problem.
Jeśli jednak potrzebujesz fachowej pomocy, nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji. Skontaktuj się z nami telefonicznie lub przez formularz kontaktowy – szybko znajdziemy rozwiązanie i przywrócimy Twój sprzęt do pełnej sprawności.
Lub zostaw nam opis objawu – zadzwonimy do Ciebie!
Masz pytania? Tu są odpowiedzi.
Dlaczego Logitech G29 kręci się tylko w jedną stronę?
Najczęściej winne są uszkodzenia mechaniczne (pęknięta zębatka), awarie elektroniki (mostek H, predriver, enkoder) lub problemy z oprogramowaniem. Jeśli po reinstalacji sterowników i sprawdzeniu na innym komputerze problem się powtarza – to oznacza usterkę wewnętrzną i konieczność naprawy w serwisie.
Czy mogę samodzielnie naprawić Logitech G920, która nie wraca do pozycji?
Domowe sposoby ograniczają się do odłączenia zasilania na kilkanaście sekund, podpięcia do innego gniazdka lub reinstalacji Logitech G HUB. Jeśli to nie pomoże – usterka leży w elektronice lub mechanizmie force feedbacku.
Dlaczego kierownica Logitech G29 nie kalibruje się poprawnie?
Powodów może być kilka: uszkodzony enkoder, awaria sterownika silnika, problem z firmware lub sterownikami w komputerze. Jeśli na innym komputerze problem się powtarza – oznacza to usterkę sprzętową, którą możemy naprawić.
Kierownica Logitech kręci się w kółko i nie zatrzymuje – co to znaczy?
To typowy objaw braku sprzężenia zwrotnego z enkodera lub błędu w sterowniku mikrokontrolera. Kierownica „głupieje” i nie potrafi znaleźć pozycji środkowej.
Czy opłaca się naprawiać Logitech G29/G920?
Tak. To wciąż bardzo popularne modele sim-racingowe, kompatybilne z PC i konsolami, a ceny nowych są wysokie. Naprawa w serwisie jest znacznie tańsza niż zakup nowej kierownicy i pozwala przedłużyć jej życie o kolejne lata.